مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1393 ساعت 08:502015-03-06دانش

روند آیین نامه نویسی در وزارت علوم باید متوقف شود


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه هدف ما از تأسیس دانشگاه در کشور مشخص نیست، اظهارکرد: وزارت علوم در ابتدایی ترین سطوح دانشگاه ها دستورالعمل و آیین نامه تدوین می کند که خلاف تعریف دانشگاه و علم است.

- رضا منصوری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی آموزش عالی این بود که در طول 80 سال گذشته هیچ گاه از خود نپرسیدیم که با چه هدفی آموزش عالی را ایجاد کرده ایم، گفت: در رژیم گذشته استدلال این بود که به مهندس راهداری و پزشک احتیاج داریم و تصمیم گرفتیم برای تربیت این افراد جایی به نام دانشگاه را تاسیس کنیم.

از قضا در سند تاسیس دانشگاه تهران هم به همین دو رشته اشاره شده و البته در نهایت رشته های تحصیلی دیگری هم برای تربیت کارمند در ساختار اداری کشور تاسیس شده است.

در نهایت بعد از پیروزی انقلاب به دلیل کمبود استاد و نیاز به گسترش آموزش عالی دانشگاه تربیت مدرس نیز تاسیس شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه امروز شرایط متفاوت شده است، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار داریم بنابراین ما به بیراهه رفتیم چون نه تنها آموزش عالی از سطح کیفی خوبی برخوردار نیست، بلکه تعداد زیادی فارغ التحصیل بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند آیین نامه نویسی در وزارت علوم باید متوقف شود

روند آیین نامه نویسی در وزارت علوم باید متوقف شود