مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 ساعت 22:252015-03-05بين الملل

شین هوا/کری به کشورهای خلیج فارس درمورد هرگونه موافقتنامه با ایران اطمینان داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از ریاض ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به کشورهای خلیج فارس تاکید کرد هرگونه موافقتنامه درباره برنامه هسته ای ایران ، تقویت منع تکثیر تسلیحات اتمی را درپی خواهد داشت.

کری پس از نشست با وزیران امور خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی ، کویت ، بحرین ، قطر ، امارات عربی متحده و عمان در کنفرانس مطبوعاتی گفت : ما با ایران به پیشرفت هایی دست یافته ایم اما هنوز شکاف هایی وجود دارد و ایران پس از ازسرگیری مذاکرات باید پاسخ های مشخصی بدهد.

کری افزود هدف از سفر وی به ریاض پایتخت عربستان سعودی مطلع کردن شرکای آمریکا در شورای همکاری خلیج فارس از مذاکرات با ایران بوده است.

کری روز چهارشنبه پیش از ورود به ریاض مذاکراتی را با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در شهر مونترو سوییس برگزار کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای ایرانی خود گفت پیشرفت هایی در جهت دستیابی به یک موافقتنامه هسته ای تا پایان ماه مارس به دست آمده است.

کشورهای عرب خلیج فارس که اغلب سنی هستند از آن نگرانند که برنامه هسته ای ایران شیعه در نهایت منجر به توانایی تسلیحاتی برای این کشور شود.

این در حالی است که ایران چنین ادعاهایی را پیوسته تکذیب کرده است و تاکید دارد فعالیت های هسته ای این کشور ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شین هوا/کری به کشورهای خلیج فارس درمورد هرگونه موافقتنامه با ایران اطمینان داد

شین هوا/کری به کشورهای خلیج فارس درمورد هرگونه موافقتنامه با ایران اطمینان داد