مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1393 ساعت 13:052015-03-05اقتصادي

رییس اداره منابع طبیعی کامیاران: 50 درصد معادن کامیاران غیرفعال است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران ضمن اشاره به وجود بیش از 105 معدن شن و ماسه در این شهرستان، گفت: در حال حاضر 50 درصد این معادن غیرفعال است.

- اسماعیل پیروندی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کامیاران، در خصوص نقش منابع طبیعی و آبخیزداری در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: قطعاً نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی یک کشور چه در بخش های کشاورزی و چه بخش های صنعت و معدن و حتی گردشگری بسیار تعیین کننده بوده و موجب استقلال آن کشور می شود.

وی عدم توجه به منابع طبیعی را موجب عدم موفقیت در کانال اقتصادی دانست و افزود: امروزه در محافل علمی از منابع طبیعی با عنوان بستر حیات انسان ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می شود.

پیروندی منابع طبیعی و آبخیزداری را بستر حیات و توسعه دانست و اضافه کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی، در واقع این مهم به معنی داشتن اقتصادی مبتنی بر پایداری و با تکیه بر توان و داشته های ذاتی داخلی است.

وی جنگل و مراتع را نگین سرسبزی متعلق به تمامی دوران ها دانست و بر لزوم حفظ و صیانت از آن برای آیندگان تأکید کرد و افزود: جنگل ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، زیستگاهی برای گونه های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اداره منابع طبیعی کامیاران: 50 درصد معادن کامیاران غیرفعال است

رییس اداره منابع طبیعی کامیاران: 50 درصد معادن کامیاران غیرفعال است