مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 22:502015-03-04پزشكي

مواد نیروزا؛ چالش جدید پیش روی نسل جوان


مواد و داروهای نیروزا و مکمل های پروتیینی از جمله موادی است که استفاده آن در بین جوانان و نوجوانان به ویژه ورزشکاران رواج دارد تا به وسیله آن بتوانند قدرت جسمی خود را بیش از حد افزایش داده و توانمندی فوق العاده پیدا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، برخی ورزشکاران نیز برای دست یافتن به مقام و کسب رتبه به عمل دوپینگ روی آورده و از مواد نیروزا استفاده می کنند.

برخی از جوانان و نوجوانان نیز با تب افزایش زیبایی شکل ظاهری بدن و در نتیجه جلب، توجه از مواد نیروزا استفاده می کنند تا خود را فردی قدرتمند و جذاب نشان دهند.

اما مصرف این داروها و مکمل ها می تواند با عوارض و خطرات جبران ناپذیری همراه باشد که گروه مصرف کننده این مواد یا اطلاعات کافی را ندارند و یا توجه چندانی به آن نمی کنند.

تشخیص نیاز استفاده به این داروها و میزان مصرف آنها فقط به نظر کارشناس و پزشک متخصص بستگی دارد.

**تبلیغات فریبنده زمینه گسترش داروهای نیروزا را بین نوجوانان و جوانان فراهم کرده استمسوول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان دراین باره اظهار کرد: متاسفانه معضل سوء مصرف مواد غیر قانونی در بین جوانان و برخی ورزشکاران گستردگی فراوانی دارد و رویکردها و راهکار علمی و عملی چندان در پیشگیری از این مشکل موفق نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد نیروزا؛ چالش جدید پیش روی نسل جوان

مواد نیروزا؛ چالش جدید پیش روی نسل جوان