مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1393 ساعت 14:202015-03-04پزشكي

تاثیر منفی بلوغ زودرس در رشد کودکان


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان با تاکید بر اینکه بلوغ زودرس ممکن است عوارض شدیدی در آینده برای فرد داشته باشد، گفت: بلوغ زودرس ممکن است قبل از هشت سالگی در دختران و قبل از 9 سالگی در پسران رخ دهد و در رشد کودک تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرزانه روحانی گفت: بلوغ طبیعی دوره ای است که به طور معمول با ظهور صفات ثانویه جنسی در دختران بین 10 تا 12سالگی و در پسران بین 11 تا 13 سالگی به وجود می آید و فرد توان باروری پیدا می کند.

این دوران همراه با رشد قدی در کودک شروع می شود.

این عضو مرکز تحقیقات انستیتو غدد و متابولیسم تغییر در عملکرد غده هیپوفیز، هیپوتالاموس، غدد جنسی و بیماری های فوق کلیوی را یکی از عوامل مهم در بروز بلوغ زودرس دانست و افزود: از دیگر عوامل ایجاد کننده بلوغ زودرس در کودکان، متفاوت بودن درک و تحمل هیجانات و جهش رشد قدی زودتر کودک است که منجر به بلند قد شدن این کودکان نسبت به هم سن و سالان خود می شود.

وی با بیان این مطلب که سن استخوانی مهم ترین عامل تعیین کننده بلوغ است، ادامه داد: بسیاری از خانواده ها از بلند قد شدن و رشد کودک خود راضی هستند، در حالی که بلوغ زودرس باعث رشد سریع سن استخوانی در کودک می شود و نه تنها منجر به بسته شدن زودتر صفحات رشد می شود بلکه به کوتاهی قد نهایی کودک می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر منفی بلوغ زودرس در رشد کودکان

تاثیر منفی بلوغ زودرس در رشد کودکان