مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 15:552015-03-03سياسي

ریاست حجت الاسلام رشاد بر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تمدید شد


با مصوبه هفتصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین رشاد به عنوان رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منصوب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس پژوهشی ایسنا، مصوبات این جلسه که چهارم آذرماه امسال برگزار شده توسط دکتر روحانی، رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نهادی علمی فکری با مجوّز رسمی و شخصیت حقوقی مستقل و در حکم دستگاه عمومی است که با دستور مقام معظم رهبری در سال 1373 تاسیس شده است.

نقادی و بازپیرایی مواریث معرفتی علمی بازمانده از سلف صالح در حوزه دین پژوهی و حکمت و معرفت دینی و نظامات اجتماعی اسلام، بازآرایی و ارائه مناسب معارف دینی با لحاظ نظرها و نیازهای نوپدید، اهتمام به نظریه پردازی، نوآوری و گره گشایی در قلمرو اندیشه دینی و نظام های رفتاری اسلام، مطالعه تطبیقی و نقد مبتکرانه و عالمانه مکاتب و مناظر فکری معارض، دفاع علمی از حکمت و اندیشه و فرهنگ دینی و کوشش برای رفع نیازهای علمی و نظری نظام جمهوری اسلامی در حوزه نظامات اجتماعی و رفتاری اسلام از جمله اهداف و رویکردهای پژوهشگاه است.

هیأت امنای پژوهشگاه متشکل از سه تن از شخصیتهای علمی برجسته است که عهده دار تصویب تغییرات اساسنامه به پیشنهاد ریاست پژوهشگاه، تصویب نهایی سیاستهای کلی و خط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاست حجت الاسلام رشاد بر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تمدید شد

ریاست حجت الاسلام رشاد بر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تمدید شد