مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 13:252015-03-03اجتماعي

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح جامع مرمتی اثر جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اجرایی و عملیاتی می شود.

- " از اردبیل، کریم حاجی زاده پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان میراث فرهنگی در اردبیل گفت: مرمت مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان آمیزه ای از تمام علوم و فنون تاریخ معماری ایرانی باید زیر نظر یونسکو و بر اساس طرح جامع مرمتی انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مرمتی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیل در حال تدوین است، افزود: پس از اتمام تدوین این طرح جامع باید با گروه های علمی و تخصصی برای مرمت و ساماندهی مجموعه مذکور اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته اقدامات مرمتی و حفاظتی ضروری مانند استحکام بخشی سازه برای رفع خطر این مجموعه انجام شده به طوری که در پی و پیکره اصلی مجموعه هیچگونه احساس خطر جدی وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر مرمت تزیینات بنا به عنوان بخش غیراضطراری مرمت باقیمانده است که به دلیل بالا بودن تکنیک های اجرایی این بخش عملیات مرمتی آن پس از تدوین طرح جامع مرمتی به طور تخصصی به انجام خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مرمت می شود