مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 10:402015-03-03اقتصادي

آغاز فعالیت گسترده چینی ها در آزادراه شمال


شمال از 10 روز پیش توسط پیمانکار چینی دوباره شروع شده است، ضمن اینکه قطعه 4 این آزادراه هم برای مسافران نوروزی بازگشایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، ساخت آزادراه تهران - شمال که قرار است تهران را از مسیر چالوس به شهرهای شمالی کشور متصل کند، وارد فاز جدیدی شده و دولت با پیمانکار چینی در قطعه یک توافقات جدیدی را کرده است که بر این اساس، شرکت چینی از 10 روز پیش به صورت گسترده فعالیت خود را در قطعه یک که از تهران تا شهرستانک ادامه دارد، شروع کرده است.

در واقع این شرکت چینی که از سال ها پیش وارد این پروژه شد، به دلیل مشکلاتی که در تامین فاینانس و اعتبار پروژه به وجود آمد، تقریبا کار را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود اما پس از رایزنی های انجام گرفته، از حدود 10 روز پیش با 100 درصد توان کار را در این قطعه شروع کرده اند.

براین اساس، قطعه یک آزاد راه 32 کیلومتر طول دارد که از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امام زاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی با ساخت این قطعه مسیر موجود 60 کیلومتر کوتاهتر می شود.

از آنجایی که فعلا ساخت قطعات 2 و 3 این آزادراه تعیین تکلیف نشده است، بنابراین وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته است تا پس از ساخت قطعه یک آن را به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فعالیت گسترده چینی ها در آزادراه شمال

آغاز فعالیت گسترده چینی ها در آزادراه شمال