مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 10:352015-03-03اقتصادي

رشد حاشیه نشینی و بی برنامگی مدیران/ گلستان پناهگاه مهاجران


گلستان در حالیکه از مشکل اشتغال رنج می برد به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی و مرزی، به پناهگاه مهاجران داخلی و خارجی تبدیل شد و به همین دلیل حاشیه نشینی در شهرهای استان هر روز در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، رشد جمعیت و افزایش بی رویه مهاجرت به شهرها باعث به وجود آمدن مشکلات و معضلات فراوانی شده که حاشیه نشینی یکی از این مشکلات آن به شمار می رود.

نبود نظارت کافی از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه و تبدیل این مناطق به سکونتگاه افراد قانون گریز باعث شده تا ساکنان حاشیه نشین با آسیب های جدی اجتماعی مواجه باشند.

برخی کارشناسان معتقدند بیکاری، مهاجرت و نبود شرایط مساعد اقتصادی عوامل اصلی حاشیه نشینی است از این رو ایجاد اشتغال و تدوین سیاست برای جلوگیری از گسترش مهاجران به سکونتگاه های غیر رسمی می تواند موفق واقع شود و روند توسعه این مناطق را تا جای ممکن کاهش دهد.

گسترش حاشیه نشینی، هشدار جدی برای مسئولان استیک کارشناس ارشد آسیب شناسی اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزایش حاشیه نشینی در شهرهای استان را زنگ خطری برای مسئولان دانست و گفت: وجود بیش از 15 درصد جمعیت شهرهای بزرگ کشور در اسکان غیررسمی و رشد سریع آن، هشداری برای اهتمام جدی این مسئله است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد حاشیه نشینی و بی برنامگی مدیران/ گلستان پناهگاه مهاجران

رشد حاشیه نشینی و بی برنامگی مدیران/ گلستان پناهگاه مهاجران