مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 07:552015-03-03سياسي

علت مخفی بودن قبر حضرت فاطمه(س) چیست؟


یک کارشناس ارشد الهیات در رابطه با علت مخفی بودن قبر حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در مورد اینکه قبر تنها یادگار پیامبر(ص) مخفی ماند دو علت می توان بیان کرد که یکی از علل آن عداوت و دشمنی حکام با اهل بیت(ع) بوده است.

- ایرج یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، افزود: این موضوع در طول تاریخ سابقه ای طولانی دارد از جمله اینکه در سال 236 هجری متوکل دستور داد قبر امام حسین(ع) محو و با خاک یکسان شود و قبل از آن هم در قرن اول هجری به دستور بنی امیه، خانه حضرت فاطمه زهرا (س) تخریب شد.

او اظهار کرد: علت دیگر مخفی بودن قبر ایشان، وصیت و تأکید حضرت فاطمه زهرا (س)بوده است مبنی بر اینکه پیکر پاکش شبانه دفن و قبر مطهرش پنهان و مخفی شود.

این مدرس دانشگاه های ملایر ادامه داد: فلسفه اصلی مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) مربوط می شود به وقایع و جسارت هایی که از طرف خلفای وقت و اطرافیان خلفا، به آن بزرگوار وارد شده بود.

یارمحمدی افزود: یقیناً حضرت زهرا(س) با این کارشان می خواستند بار دیگر همانند جریان "فدک" مبارزه جدیدی را با وصیت نامه سیاسی خویش شروع کنند که ضربه سهمگینی به حکومت وقت وارد سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت مخفی بودن قبر حضرت فاطمه(س) چیست؟

علت مخفی بودن قبر حضرت فاطمه(س) چیست؟