مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 04:552015-03-03اجتماعي

"بیشه دالان" زیستگاه پرندگان مهاجر


تالاب بیشه دالان در 15 کیلومتری جنوب شرقی بروجرد و در دشت سیلاخور، در استان لرستان واقع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، نام محلی تالاب بیشه دالون است و یکی از زیستگاه‎های اصلی پرندگان و جانوران بومی و مهاجر است.

در سال‎های اخیر به دلایل مختلف از جمله تغییر کاربری اراضی، استفاده بی‎رویه از منابع آبی این تالاب و نیز ورود فاضلاب روستاهای مجاور به درون آن، تالاب بیشه دالان مورد تهدید جدی قرار گرفته و مساحت آن به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

تالاب بیشه دالان از جمله تالاب هایی است که از گزند شرایط نامساعد در امان نمانده و از یک سو تصرف‎های غیرقانونی اراضی اطراف بیشه دالان توسط کشاورزان و جاری شدن فاضلاب های خانگی، صنعتی و کشاورزی در محیط زیست تالاب، استفاده بیش از حد سموم رفع آفات، بهره‎برداری تجاری از نیزار اطراف تالاب و شکار بی‎رویه و غیرمجاز اهالی منطقه و از سوی دیگر چندگانگی مدیریتی بین منابع طبیعی، جهادکشاورزی، سازمان محیط زیست موجب شده تا وسعت آن تا حد زیادی کاسته شده و نمونه های نادر گیاهی و جانوری تالاب نابود شود.

بیشه دالان از گذشته زیستگاه پرندگان مهاجری بوده که برخی ماه‎های سال را در این منطقه می گذرانند، علاوه بر آن جانوران بومی دیگری از گروه پرندگان، دوزیستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"بیشه دالان" زیستگاه پرندگان مهاجر

"بیشه دالان" زیستگاه پرندگان مهاجر