مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت 02:302015-03-02دانش

برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در دانشکده دولتی قرقیزستان


بتازگی با همت رایزنی سفارت کشورمان در بیشکک، دوره جدید آموزش زبان فارسی در دانشکده تاریخ و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی قرقیزستان آغاز به کار کرده است.

- " در بیشکک، دوره آموزش مقدماتی زبان و ادبیات فارسی با حضور 25 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان دانشکده تاریخ و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی آرابایف روز شنبه (9 اسفندماه) آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره نظیره قربان آوا رییس دانشکده تاریخ دانشگاه آرابایف ابتدا از مساعدت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به برگزاری این دوره آموزشی تشکر کرد و افزود: با بررسی نسخه های خطی موجود در مراکز علمی و فرهنگی جمهوری قرقیزستان، مشخص می شود که بخشی از تاریخ قرقیزستان از منابع و متون فارسی قابل دریافت و شناسایی است.

وی گفت: تردیدی وجود ندارد که اسلام از طریق زبان فارسی در آسیای مرکزی و از جمله قرقیزستان ترویج و گسترش پیدا کرده است و ما امیدواریم که دانشجویان ما بتوانند پس از فراگیری زبان فارسی، با کمک متون فارسی زوایای پنهان تاریخ قرقیزستان را روشن و مشخص نمایند.

علی کبریایی زاده رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی برگزاری دوره آموزش زبان فارسی را محصول طرحی جامع دانست که دانشکده تاریخ دانشگاه آرابایف تنظیم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در دانشکده دولتی قرقیزستان

برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در دانشکده دولتی قرقیزستان