مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 18:152015-03-02سياسي

ثبت جهانی 16 پارک علم و فناوری از سوی جمهوری اسلامی ایران


دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به مناسبت برگزاری هجدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی پیامی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری ایسنا دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو درایران در این پیام با تاکید بر این که در هیچ برهه زمانی سرمایه گذاری در علم، فناوری و نوآوری تا این اندازه در ایجاد یک جامعه دانش بنیان فراگیر از اهمیت برخوردار نبوده است، اعلام کرد: نوآوری فقط عامل کلیدی برای رشد اقتصادی و گسترش فرصت های رقابت جویی نیست.

وجه عاملی از عامل اصلی تحقق همبستگی اجتماعی ، ایجاد فرصت های برابر در دستیابی به علم و فناوری و فقرزدایی نیز محسوب می شود.

در ادامه این پیام آمده است که همه ما بر این باوریم که اکنون اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس برنامه های توسعه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محسوب می شود.

در چنین اقتصادی که بر محور دانایی شکل گرفته است همکاری میان دانشگاه و صنعت برای استفاده از منابع علم و فناوری حیاتی است.

به همین دلیل است که یونسکو ایجاد و تقویت همکاری های میان دانشگاهیان، صنعت و دولت را الزامی می داند.

یونسکو از دیرباز به این موضوع توجه داشته است و برنامه شراکت و همکاری دانشگاه و صنعت را از سال 1993 به منظور بهبود کیفیت پژوهش و کاربردی کردن دانش نظری دانشگاه ها و تشویق مشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی 16 پارک علم و فناوری از سوی جمهوری اسلامی ایران

ثبت جهانی 16 پارک علم و فناوری از سوی جمهوری اسلامی ایران