مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 14:152015-03-02سياسي

30 درصد زنان ایرانی بی سوادند!


بر اساس تعریف یونسکو الگوی مشخص و معینی برای شمارش تعداد بی سوادان وجود ندارد و هر کشور به روش منحصر به خود این کار را انجام می دهد البته با 2 روش استفاده از آمارهای ثبتی و سرشماری نفوس و مسکن می توان آمار بی سوادان را مشخص کرد.

- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: قدر مطلق بی سوادی در 15 سال اخیر تقریبا ثابت مانده است و زنان دو سوم مجموعه بی سوادان کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآنا، علی باقرزاده در دهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده با مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی در تعریف سواد گفت: از منظر سازمان سواد به صورت عام مجموعه ای توانایی ها و قابلیت هایی است که فرد بتواند ارتباط و تعامل سازنده ای با خود و خدا و دیگران برقرار کند، آگاهانه و با اختیار بتواند در فعالیت های اجتماعی مشارکت کند و با توسعه دانش و اطلاعات خود زندگی را بهبود بخشد.

وی افزود: توانایی خواندن و نوشتن، مهارت روخوانی قرآن و درک و فهم آن و کاربردش در زندگی به معنای سواد محسوب می شود و اگر کسی این توانایی را نداشته باشد، بی سواد تلقی می شود.

البته بی سوادی محدود به خواندن و نوشتن نمی شود بلکه فرد بی سواد از سایر ابعاد سواد مانند سواد اجتماعی، سواد بهداشتی، سواد سیاسی، سواد اقتصادی به قدر کفایت برخوردار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد زنان ایرانی بی سوادند!

30 درصد زنان ایرانی بی سوادند!