مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 11:302015-03-02ورزشي

روزنامه نگاری در ایران، فوتبال در میدان مین است


فریدون عموزاده خلیلی با بیان اینکه کار روزنامه نگاری در ایران، مثل بازی کردن فوتبال در میدان مین است، گفت: آنچه مجله «چلچراغ» را در ابتدای دهه ی 80 ماندگار کرد، - فریدون عموزاده خلیلی با بیان اینکه کار روزنامه نگاری در ایران، مثل بازی کردن فوتبال در میدان مین است، گفت: آنچه مجله چلچراغ را در ابتدای دهه ی 80 ماندگار کرد، استفاده از لحن ویژه و زبان مخفی جوانان بود؛ لحنی که فضای رسمی ادبیات نشریات آن روز را شکست.

این نویسنده و مدیرمسؤول نشریه چلچراغ در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، تأکید کرد: وقتی که ما چلچراغ را شروع کردیم بر اساس یک پژوهش میدانی و عینی به این حقیقت رسیدیم که محور لحن جوانان ما طنز است و اگر ما این لحن و این بذله گویی در مراودات روزانه را درک کنیم و با همان لحن و تکه اندازی ه و نکته سنجی ها مسایل جدی اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی را به چالش بکشیم، آنها ما را باور می کنند.

چون این زبان مخفی که با لحنی ویژه ادا می شد در لابه لای خود طنزی نهفته داشت؛ احتمالا همان طنز عاملی شد که بسیاری، نشریه چلچراغ را نشریه طنز بدانند.

در حالی که در تحلیل ما لحن و زبان عمومی جوانان ما این طوری شده بود.

این نویسنده کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه نشریه چلچراغ یک نشریه طنز به مفهوم معمول آن نیست، تصریح کرد: ما در طراحی این نشریه از تد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه نگاری در ایران، فوتبال در میدان مین است

روزنامه نگاری در ایران، فوتبال در میدان مین است