مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 10:402015-03-02اقتصادي

حفاری های پنهان برای نابودی ذخایر آب


معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مردم خیلی متوجه اوضاع وخیم ذخایر آبی کشور نیستند، فشار بیش از حد به سفره های زیرزمینی را باعث نابسامانی در این بخش دانست و گفت: - جلوی برداشت غیرقانونی آب گرفته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، رحیم میدانی با بیان اینکه طرح اجرای و تعادل بخشی آب های زیرزمینی اولویت نخست بخش آب کشور در سال آینده خواهد بود اظهارداشت: در این طرح، باید جلوی هرگونه تعدی و برداشت غیرقانونی منابع آب گرفته شود؛ چرا که اگر رهاشدگی، بی انضباطی و لجام گسیختگی در مدیریت آب حاکم شود، صحبت از پایداری منابع آب یک توهم است.

معاون وزیر نیرو اظهارداشت: باید آب مورد نیاز برای توسعه کشاورزی و صنایع از طریق ارتقای بهره وری تامین شود نه از طریق افزایش مصرف آب؛ چرا که منابع آب کشور تحمل بارگذاری جدید را ندارد.

وی با تاکید بر لزوم پیاده سازی طرح حسابداری ملی آب در کشور گفت: در سال های اخیر، برداشت های بی حد و حصر از چاه های غیرمجاز و همچنین برداشت های اضافی چاه های مجاز بیشتر از مقدار مشخص شده در پروانه بهره برداری منابع آب، گرفتار بی تعادلی شده و باید بخش آب حساب و کتاب مشخص خود را داشته باشد.

میدانی ادامه داد: نخستین کسانی که از این وضعیت نابسامان برداشت آب ضربه خواهند خورد، خود بهره برداران مجاز و کشاورزان هستند؛ چرا که آنان در ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری های پنهان برای نابودی ذخایر آب

حفاری های پنهان برای نابودی ذخایر آب