مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 10:102015-03-02پزشكي

بروز احساسات را در پسران نفی نکنید


یک روانشناس کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه بخشی از مسئولیت والدین در تربیت پسرها این است که به آنها آموزش دهند عواطفی همچون درد، غم، خشم و یا ترس، حواسی هستند که گاه به سرعت از بین نمی روند گفت: دانستن همین موضوع به کودکان کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد زارع نیستانک با اشاره به اینکه باید به کودکان اجازه حرف زدن داده شود تا بتواند احساساتش را به خوبی بیان کند گفت: اگر فرزند شما پس از بازگشت از مدرسه، اخمو و ناراحت است، با او صحبت کنید و از او دلیل ناراحتی اش را جویا شوید و هنگامی که متوجه دلیل عصبانیت او شدید، از او حمایت کنید و بدون اینکه سخنرانی طولانی داشته باشید، با وی همدردی و او را تصدیق کنید؛ به این ترتیب وی شما را در کنار خود می بیند و در مورد تمامی احساساتش به وضوح صحبت می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به او کمک کنید تا برای حل مشکل خود راه حلی پیدا کند گفت: به پسرتان آموزش دهید که درک و بیان احساساتش یک موضوع است و رفع و پیدا کردن راه حل برای آن موضوعی دیگر.

زارع نیستانک افزود: به پسران یاد دهید که اگر اتفاق بدی برای او رخ می دهد، نباید بیش از حد آن را ادامه دهد و روی آن تمرکز کند.

پسرها بیش از تمرکز بر روی احساس خود، بر روی مشکل تمرکز می کنند و وظیفه والدین این است که از زندگی عاطفی پسرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز احساسات را در پسران نفی نکنید

بروز احساسات را در پسران نفی نکنید