مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1393 ساعت 00:252015-03-01اقتصادي

تخلف در ساخت خانه جرم می شود؟


وزارت راه و شهرسازی خبر از پیگیری طرحی داده که در صورت تصویب آن قانون نظام ساخت و ساز یا کنترل ساختمان در دستور کار قرار می گیرد قانونی که هدف اصلی آن افزایش کیفیت واحدهای مسکونی کشور و البته جلوگیری از تخلفاتی است که امکان تبدیل آن ها به جرم وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در حالی به پایان رسید که بحث افزایش ایمنی و سن مفید ساختمان های ایرانی اولویت نخست آن را تشکیل داد.

هر چند ایران جزو نخستین کشورهایی است که سابقه بسیار طولانی در مهندسی ساختمان داشته و بسیاری از اماکن تاریخی خود را بر همین مبنا ساخته است اما بی توجهی به اصول و مقررات کلی در کیفی سازی ساختمان های ایرانی باعث شده که امروز بحث بهبود شرایط ساخت و ساز یکی از اصلی ترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی را به خود اختصاص دهد.

بحث کیفیت پایین ساختمان ها در ایران در حالی همچنان به عنوان یک معضل بزرگ مطرح است که از نظر قوانین بحث ساخت واحدهای مسکونی جدید در ایران هیچ کمبودی در حوزه نظارت ندارد.

دور زدن های قانونی و تخلف های ایجاد شده از سوی سازندگان خانه و مهندسان ناظر از یک سو و قابل پیگیری نبودن موارد کوچک و جزیی در واحدهای مسکونی از سوی دیگر عملا کار نظارت را درایران با دشواری های بسیاری روبرو کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف در ساخت خانه جرم می شود؟

تخلف در ساخت خانه جرم می شود؟