مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 21:052015-03-01پزشكي

آسیب به قفسه سینه و چگونگی درمان آن


یک متخصص جراحی عمومی با بیان اینکه نزدیک به 40 درصد قربانیان صدمات، دچار انواع آسیب های قفسه سینه می شوند، تاکید کرد: ترومای قفسه سینه باعث اختلال در برون ده قلب، کاهش فشار خون و کاهش خونرسانی به اندام های حیاتی می شود که می تواند منجر به فوت بیمار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا مطلوب با اشاره به اینکه درمان آسیب به قفسه سینه همانند درمان دنده شکسته اغلب حمایتی است، گفت: درمان این عارضه شامل پاک کردن ترشحات از ریه ها و کنترل درد است که اغلب با فیزیوتراپی ریه که متمرکز بر روش های اتساع ریه و تخلیه ترشحات است؛ انجام می شود.

بنابراین برای کنترل درد تجویز مسکن توسط پزشک موثر است.

وی در ادامه افزود: در هنگام صدمه ناپایدار شدید قفسه سینه، لوله گذاری داخل تراشه (نای) و تهویه مکانیکی با دستگاه تهویه جهت ثابت کردن دیواره قفسه سینه و تصحیح اختلال در تبادلات گازی استفاده می شود.

صرف نظر از نوع درمان، بیمار باید به طور مرتب و دقیق توسط رادیوگرافی قفسه سینه، ABG، پالسی اکسیمتری و تست های عملکرد ریه ارزیابی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه ابتلا به آمبولی ریوی، شایع ترین عارضه تروما قفسه سینه است، تصریح کرد: تثبیت سیستم قلبی ریوی و کاهش خطر آمبولی ریه ثانوی از اهداف درمان آمبولی ریه است که پس از اجرای معیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب به قفسه سینه و چگونگی درمان آن

آسیب به قفسه سینه و چگونگی درمان آن