مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 18:102015-03-01سياسي

زبان پیامک های زنان اقناعی و زبان پیامک های مردان القایی است


به گفته یک پژوهشگر فرهنگ عامه زبان پیامک های زنان اقناعی و زبان پیامک های مردان القایی تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، نشست تخصصی پیامک و زبان فارسی به همت نشریه انشا و نویسندگی و با همت مجله انشا و نویسندگی و حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با حضور جمعی از صاحب نظران زبان و ادبیات فارسی و نیز ارتباطات و فناوری های نوین عصرامروز یکشنبه 10 اسفند در اندیشگاه کتابخانه فرهنگ ملی برگزار شد.

در این نشست محمود اکرامی فر پژوهشگر فرهنگ عامه و معاون سردبیر روزنامه جام جم در سخنانی با موضوع مبانی تئوری و نظری پیامک ها شامل نظریه های اجتماعی، تعادل و خودافشاگری گفت: طبق آماری که در سال 1386 بدست آمده است روزانه به طور متوسط 9 میلیون پیامک در کشور ارسال می شود و این در حالی است که در همان سال در انگلستان که زادگاه تلفن همراه است، 6 میلیون پیامک ارسال می شد.

وی سپس با اشاره به مبانی نظریه کارگردگرایی گفت: مکتب کارکردگرایی به ما می گوید که هر عنصر فرهنگی تا زمانی به بقای خود ادامه می دهد که اثر و نتیجه ای برای کاربر آن داشته باشد به محض اینکه این فایده و سود از بین ببرد حتما آن عنصر فرهنگی هم به پایان خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سود و فایده ای که در پیامک ها مطرح است و وجود دارد بیشتر منافع تفریحی، روانی، اجتماعی و سرگرم کننده است گفت: پیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان پیامک های زنان اقناعی و زبان پیامک های مردان القایی است

زبان پیامک های زنان اقناعی و زبان پیامک های مردان القایی است