مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 18:052015-03-01سياسي

نقد دانشجویی سیاست های فرهنگی دولت در دانشگاه علامه


کرسی آزاداندیشی با موضوع بررسی سیاست های فرهنگی دولت یازدهم با حضور فعالان دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این کرسی آزاداندیشی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه با اشاره به اینکه سیاست های فرهنگی حکومت پهلوی موجب بروز انقلاب اسلامی شد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود.

علامه عزیزی در ادامه افزود: فرهنگ همانند یک درخت گردو که سال ها طول می کشد که به بار بنشیند اما وقتی به بار نشست محصولات قوی خواهد داشت اما برخی که با دولت مشکل دارند معتقدند همه مشکلات فرهنگی امروز جامعه به دولت مرتبط است.

در حالی که 60 تا 70 نهاد در کشور متولی امر فرهنگ بوده و بدین منظور بودجه دریافت می‎کنند و دولت تنها متولی امر فرهنگی کشور نیست.

در ادامه امین کیایی دبیر سابق بسیج دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به اینکه در فضای ایدئولوژیک جهان اسلام سه دیدگاه سکولاریسم ، مدرنیته اسلامی و تمدن اسلامی وجود دارد، گفت: این سه دیدگاه در حوزه فرهنگ ، سیاست و اقتصاد تفاوت هایی دارند به طور مثال سکولارها غرب را یک مجموعه به هم پیوسته دیده و معتقد به تجزیه الگوی غربی نیستند اما در مدرنیزم اسلامی اعتقاد بر این است که باید تکنولوژی غرب را گرفت اما از اخلاق اسلامی بهره برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد دانشجویی سیاست های فرهنگی دولت در دانشگاه علامه

نقد دانشجویی سیاست های فرهنگی دولت در دانشگاه علامه