مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 17:402015-03-01فرهنگي

محتوای 29 درصد پیامک ها طنز است/ پیامکها تهدیدکننده زبان نیستند


به گفته مدیر گروه آموزش فرهنگستان زبان و ادب فارسی محتوای 29 درصد از پیامک های فارسی طنز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، نشست تخصصی پیامک و زبان فارسی به همت نشریه انشا و نویسندگی و با همت مجله انشا و نویسندگی و حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با حضور جمعی از صاحب نظران زبان و ادبیات فارسی و نیز ارتباطات و فناوری های نوین عصرامروز یکشنبه 10 اسفند در اندیشگاه کتابخانه فرهنگ ملی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر حسن ذوالفقاری مدیر گروه آموزش زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در یک سخنرانی با عنوان پیامک نویسی، آسیب ها و راهکارها گفت: امروز ابزار انتقال پیامک تنها موبایل نیست بلکه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در این نقل و انتقال دارند.

به هر حال باید پیامک را به عنوان یک واقعیت اجتماعی پذیرفت و ضمن برطرف کردن آسیب های این حوزه به بهبود وضعیت پیامک نویسی کمک کرد.

وی پیامک را گونه ای از گویش های اجتماعی از رده زبان های ساختگی عنوان کرد که می تواند به تقویت زبان کمک کند و یادآور شد: امروزه شبکه هایی مانند وایبر، واتس آپ و لاین رشد زبان پیامکی را سرعت بخشیده اند.

ذوالفقاری مدیر گروه آموزش زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: زبان پیامک های جوانان گفتمان خاص خود را دارد؛ پیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محتوای 29 درصد پیامک ها طنز است/ پیامکها تهدیدکننده زبان نیستند

محتوای 29 درصد پیامک ها طنز است/ پیامکها تهدیدکننده زبان نیستند