مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 13:412015-03-01دانش

تدریس زبان کُردی از سال 94 در دانشگاه آزاد سنندج


رییس دانشگاه آزاد سنندج از تدریس زبان کُردی در سال 94 در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال انجام مقدمات تدریس زبان کُردی هستیم و از سال آینده، - زبان کردی در قالب دو واحد اختیاری در این دانشگاه تدریس می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو به نقل از کُرددانش؛ "محمدقربان کیانی شب گذشته در جمع خبرنگاران استان گفت: در سفر میرزاده، رییس دانشگاه آزاد به سنندج در آذر امسال، چند مصوبه از جمله تدریس زبان کُردی در واحد سنندج به تصویب رسید و منعی برای تدریس این زبان در دانشگاه آزاد سنندج وجود ندارد.

وی افزود: از اساتید و فرهیختگان حوزه زبان کُردی برای تدوین سرفصل های این درس دعوت شده و با نهایی شدن سرفصل ها و مشخص شدن اساتید، از سال 94 زبان کردی در قالب دو واحد درس اختیاری تدریس می شود.

رییس دانشگاه آزاد سنندج از تحصیل بیش از 12هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه خبرداد و گفت: هرچند شاهد کاهش جذب 3000 نفری دانشجویان نسبت به سال گذشته هستیم؛ اما باید به این مهم توجه کرد که مبحث کیفی سازی آموزش ها و خدمات در اولویت قرار گرفته است.

کیانی ادامه داد: ارتقای رشته های کارشناسی ارشد به 54 رشته و در مقطع دکترا به 25 رشته از جمله موفقیت های این دانشگاه در استان کردستان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدریس زبان کُردی از سال 94 در دانشگاه آزاد سنندج

تدریس زبان کُردی از سال 94 در دانشگاه آزاد سنندج