مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 11:402015-03-01اقتصادي

نرخ رشد حجم تجارت با ترکیه در چند سال اخیر


ترکیه حدود 250 میلیارد دلار در سال واردات از کشورهای مختلف دارد که سهم ایران کمتر از 5 درصد است و می توان گفت تراز تجاری با ترکیه در حال حاضر مثبت است و این مثبت بودن مدیون صادرات گاز، - نفت و مشتقات آن است.

مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرکز آموزش بازرگانی سعی دارد با دعوت از مسئولان دولتی و خصوصی همچنین با دعوت از سفرا، رؤسای اتاقهای بازرگانی و رایزنان بازرگانی ایران و ترکیه فرصتی را جهت طرح مشکلات اجرایی بنگاهها فراهم کرده و با ارائه پاسخهای مناسب متولیان امر بتواند ضمن رفع مسائل پیش پای بنگاهها، موجبات رونق کسب وکار آنان را فراهم و بالطبع باعث افزایش تعاملات تجاری با کشورهای هدف شود.

عباس خالقی تبار گفت: ترکیه در سال گذشته ششمین بازار صادراتی و پنجمین مبداء وارداتی ایران بود و این در حالی است که در ده ماهه نخست امسال، ترکیه همچنان ششمین بازار صادراتی و چهارمین مبداء وارداتی برای کشورمان محسوب می شود.

وی افزود: ترکیه حدود 250 میلیارد دلار در سال واردات از کشورهای مختلف دارد که سهم ایران کمتر از 5 درصد است و می توان گفت تراز تجاری با ترکیه در حال حاضر مثبت است و این مثبت بودن مدیون صادرات گاز، نفت و مشتقات آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ رشد حجم تجارت با ترکیه در چند سال اخیر

نرخ رشد حجم تجارت با ترکیه در چند سال اخیر