مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 11:202015-03-01بين الملل

فیلم/ ورود آب به کلاه های فضانوردان در کابل کشی فضایی


در روزهای اخیر، پیاده روی فضانوردان برای ورود تاکسی های فضایی تبدیل به مهمترین خبر فضایی شده اما ورود آب به کلاه های فضانوردان در این پیاده روی ها می تواند تهدیدی برای حیات آنها محسوب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دو فضانورد امریکایی در تاریخ 21 فوریه برابر با 2 اسفند ماه اولین پیاده روی فضایی خود را با هدف تعیین مسیر کابل های ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) آغاز کردند.

در نهایت، هدف از این ماموریت را می توان در آماده سازی ایستگاه فضایی بین المللی برای ورود تاکسی های فضایی تجاری سرنشین دار کمپانی هایی مانند بویینگ یا اسپیس ایکس دانست.

دومین پیاده روی فضانوردان با ورود آب به کلاه یکی از فضانوردان همراه بود تا آنها را مجبور کند که زودتر از زمان مقرر شده به ایستگاه فضایی برگردند زیرا نفوذ آب به کلاه های فضانوردان در شرایط بی وزنی می تواند سیستم تنفسی و همینطور حیاتی آنها را تهدید کرده و خطر جدی محسوب می شود.

در زمان بازگشت به ایستگاه فضایی مشخص شد آب نفوذ کرده به کلاه فضانورد در حدود 15 میلی متر بوده و بنا به گزارشات منتشر شده از سوی ناسا، این آب از درون لباس فضانورد به کلاه نفوذ کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم/ ورود آب به کلاه های فضانوردان در کابل کشی فضایی

فیلم/ ورود آب به کلاه های فضانوردان در کابل کشی فضایی