مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 10:052015-03-01پزشكي

تکرار ادعای جنجالی امکان انجام پیوند سر تا سال 2017‍


از لحاظ تئوریک، یک جوان مبتلا به نارسایی پیشرفته اندام مختلف بدن، مبتلا به دیستروفی عضلانی (تحلیل تدریجی عضلات بدن)، تتراپلژیک با نقص عضو یا مجروحی که در اثر یک سانحه بیشتر بدن خود را از دست داده و شانسی برای ادامه حیات ندارد، - می تواند کاندیدای مناسب اهدای سر به یک بیمار با بدن سالم، اما دچار مشکل حاد مغزی باشد.

سرجیو کاناورو دانشمند ایتالیایی از گروه تلفیق عصب پیشرفته تورین قصد دارد در نشست آکادمی جراحان اورتوپد و نورولوژی آمریکا در تابستان آینده، امکانپذیر بودن عمل پیوند سر با استفاده از تکنیک های ابداعی خود را تا سال 2017 مورد بحث قرار دهد.

از لحاظ تئوریک، یک جوان مبتلا به نارسایی پیشرفته اندام مختلف بدن، مبتلا به دیستروفی عضلانی (تحلیل تدریجی عضلات بدن)، تتراپلژیک با نقص عضو یا مجروحی که در اثر یک سانحه بیشتر بدن خود را از دست داده و شانسی برای ادامه حیات ندارد، می تواند کاندیدای مناسب اهدای سر به یک بیمار با بدن سالم، اما دچار مشکل حاد مغزی باشد.

تاکنون هیچ تیم پزشکی در راستای پیوند سر به بدن اهدایی فرد مرده، تلاشی نکرده اند، زیرا غلبه بر پیچیدگی های موجود در چنین فرآیندی تقریبا غیرممکن به نظر می رسند، اما سرجیو کاناورو معتقد است که بشر به نقطه ای رسیده که انجام این عمل امکانپذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار ادعای جنجالی امکان انجام پیوند سر تا سال 2017‍

تکرار ادعای جنجالی امکان انجام پیوند سر تا سال 2017‍