مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1393 ساعت 06:052015-03-01اقتصادي

طیب نیا: اقتصاد مقاومتی؛ راه حل مشکلات اقتصادی(1)


اگر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به طور کامل و دقیق اجرا شود می تواند نسخه خوبی برای درمان بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحد مرکزی خبر، علی طیب نیا در برنامه quotation mark نگاه یک quotation mark شبکه یک سیما با اشاره به اینکه سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر اساس درک عمیق از مشکلات و مسائل اقتصادی ایران تصویب و ابلاغ شد، افزود: رسیدن به رشد اقتصادی بالا، پایدار، مستمر، درون زا ، برون نگر و بهره وری محور از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی ایران در دهه های گذشته، پایین و کمتر از سه درصد بود، گفت: این نرخ رشد، به هیچ وجه نمی تواند موجبات بهبود رفاه زندگی مردم و مقابله با فقر را فراهم کند.

طیب نیا افزود: نرخ رشد اقتصادی ایران در سالهای گذشته از مثبت 7 درصد تا رشد منفی در نوسان بود و این نوسان با نوسانات درآمدهای نفتی در ارتباط است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: فرآیند رشد اقتصادی ایران عمدتا مبتنی بر استفاده از منابع بیشتر و کمتر مبتنی بر بهره وری و افزایش کارایی بوده است.

وی اضافه کرد: نقش بهره وری نه تنها مثبت نبود بلکه در بسیاری از دوره ها منفی بود و این در حالی است که در کشورهای موفق بیش از 70 درصد رشد ناشی از ارتقای بهره وری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طیب نیا: اقتصاد مقاومتی؛ راه حل مشکلات اقتصادی(1)

طیب نیا: اقتصاد مقاومتی؛ راه حل مشکلات اقتصادی(1)