مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 20:152015-02-28بين الملل

واکنش عراق به قاچاق آثار تاریخی توسط داعش


حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه گفت: همه آثار تاریخی که توسط گروه تروریستی داعش به سرقت رفته و قاچاق شده، شماره سریال دارد و آن ها را با کمک های بین المللی تحت پیگیری قرار خواهیم داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، العبادی در کنفرانسی که برای بازسازی موزه ملی عراق برگزار شد، افزود:ما تمدن و ارث انسانی را حفظ خواهیم کرد و کسانی که در صدد از بین بردن آنها بوده تحت تعقیب و پیگیری قرار می دهیم.

نخست وزیر عراق ادامه داد: اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه داعش برخی آثار باستانی را تخریب و برخی دیگر را قاچاق کرده و عملیات قاچاق همچنان ادامه دارد و متاسفانه برخی از موسسات و نهادها با این گروه تروریستی در این زمینه همکاری می کنند.

العبادی با بیان اینکه ما اطلاعات و شماره سریال تمامی آثار تاریخی موجود در موصل را در اختیار داریم، افزود: تمامی این آثار تاریخی که توسط داعش و سایر گروه های تروریستی به سرقت رفته را با کمک های بین المللی پیگیری خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق همچنین از شورای امنیت و سازمان ملل و همه کشورهای دوستدار صلح و مدافع تمدن انسانی و اسلامی در عراق خواست که گروه های تروریستی که اقدام به سرقت آثار باستانی کردند را تحت پیگیرد قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش عراق به قاچاق آثار تاریخی توسط داعش

واکنش عراق به قاچاق آثار تاریخی توسط داعش