مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 19:362015-02-28دانش

نشست «تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول» در دانشگاه گیلان برگزار شد


نشست «تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول» با سخنرانی پروفسور چیو ایی هاو، استاد دانشگاه فودان شانگ های چین امروز در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

- نشست تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول با سخنرانی پروفسور چیو ایی هاو، استاد دانشگاه فودان شانگ های چین امروز در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از رشت،" نشست تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول با سخنرانی پروفسور چیو ایی هاو، استاد دانشگاه فودان شانگهای چین امروز در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید هاشم موسوی، مسئول راه اندازی پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان با اشاره به سابقه کهن ارتباط دو سرزمین ایران و چین، تعامل فرهنگی بیشتر میان دو کشور را سازنده و مفید برای هر دو فرهنگ دانست و با اشاره به حضور پر رنگ سرزمین چین در ادبیات و فرهنگ ایران، سابقه این تعامل را بسیار طولانی ارزیابی کرد.

در ادامه پروفسور چیو ایی هاو، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، به بیان سخنرانی خود با موضوع تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول پرداخت.

وی ضمن برشمردن نقش دانشمندان ایرانی در معرفی علوم اسلامی - ایرانی به دانشمندان چین، دروازه راهیابی این علوم به سرزمین چین را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول» در دانشگاه گیلان برگزار شد

نشست «تبادل فنی و علمی ایران و چین در عهد مغول» در دانشگاه گیلان برگزار شد