مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 17:002015-02-28سياسي

اگر نفت تمام شود جایگزین آن چیست؟


رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تشکیل کارگروه هنر در سطح بالای برنامه ریزی های کشور می تواند با طرح یک الگوی ایرانی - اسلامی، - بخش خصوصی را به اقتصاد و هنر وارد و به عنوان جایگزینی برای منابع نفتی معرفی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، محمدحسین ایمانی خوشخو - رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی - در همایش اقتصاد هنر ایران با بیان این که موضوع اقتصاد هنر همواره ذهنش را در سال های خدمتش در عرصه فرهنگ به خود مشغول کرده است، اظهار کرد: اقتصاد هنر در فضای کنونی، جایگاه روشن تری دارد و جایگاه آن را می توان در اقتصاد مقاومتی تعریف کرد.

شرایط فعلی کشور با سیاست گذاری های مقام معظم رهبری و دولت در برنامه های مختلف، ایجاب کرده که اقتصاد مقاومتی در برنامه های مختلف مطرح شود.

این موضوع اولین بار در سال 1389 توسط مقام معظم رهبری و در دوره ای که فشارها به اندازه امروز نبود، مطرح شد و این، آینده نگری رهبری را نشان می دهد.

او ادامه داد: در ادبیات اقتصادی دنیا، واژه ای به نام اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، اما اصطلاحی که می توان آن را به این موضوع، نزدیک دانست فنریت اقتصادی است، یعنی اقتصاد در مواجهه با بحران ها عکس العمل مناسب نشان دهد و آن ها را از سر بگذراند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر نفت تمام شود جایگزین آن چیست؟

اگر نفت تمام شود جایگزین آن چیست؟