موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1393 ساعت 10:002015-02-28سياسي

چرا پیامبر(ص) با زن پسرخوانده اش ازدواج کرد؟


مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به این پرسش که چرا پیامبر(ص) با زینب زن پسرخوانده اش ازدواج کرد؟ و آیا درست است که می گویند پیامبرعاشق او بود؟ پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرکز قبل از بیان جواب سوال فوق در مقدمه ای بیان کرد: یکی از اهداف اصلی رسالت پیامبر اکرم (ص) کامل کردن مکارم اخلاق و از بین بردن اخلاق جاهلی بود.

(1) آن حضرت در این راه از هیچگونه مجاهدتی دریغ نکرد.

بعنوان نمونه از جمله مواردی که پیامبر(ص) در طول عمر مبارک خویش سعی فراوانی کردند تا آن را اصلاح کنند برخی رسوم و اخلاقیات جاهلی در امر ازدواج بود که دامن گیر مردم آن زمان گردیده بود مثل اینکه آنان ازدواج یک برده آزاد شده با یک زن آزاد را نمی پسندیدند و آنرا خلاف شان و مرتبه اجتماعی خویش می دانستند و یا اینکه ازدواج با زن پسر خوانده را امری حرام و زشت می شمردند.

و از طرفی انواع ازدواج های جاهلی را باطل و ملغی اعلان نمود و تنها دو نوع از آنان را با احکام جدید تایید نمود.

بعد از بیان این مقدمه کوتاه به بیان چرایی ازدواج پیامبر(ص) با زینب بنت جحش می پردازیم.

برای بیان این مطلب لازم است به بخشی از زندگی این بانو قبل از ازدواج با پیامبراکرم(ص) اشاره کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پیامبر(ص) با زن پسرخوانده اش ازدواج کرد؟

چرا پیامبر(ص) با زن پسرخوانده اش ازدواج کرد؟