مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1393 ساعت 16:552015-02-27پزشكي

کاهش سن سکته مغزی در کشور


از معضلات در حوزه سکته های مغزی تکرار شوندگی آن است تا جایی که 32 درصد سکته ها تکرار می شوند که این امر بیانگر آن است که در مورد این بیماران نه اقداماتی در حوزه پیشگیری اولیه انجام شده و نه پیشگیری ثانویه برای جلوگیری از تکرار سکته شده است.

- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از پایین آمدن سن سکته مغزی در کشور گفت: سن ابتلا به این عارضه در دیگر کشورهای در حال توسعه بالای 60 سال است اما این سن در کشور ما 5 تا 10 سال کمتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از انجمن سکته مغزی ایران، محمد حاجی آقاجانی در مراسم هفتمین کنگره سراسری سکته مغزی اظهار کرد: کمبود مراکز درمان سکته مغزی از دیگر مشکلات مربوط به این بیماری در کشور است.

وی از آمادگی وزارت بهداشت در سه حوزه پیشگیری، درمان حاد و توانبخشی بیماران دچار سکته مغزی خبر داد و گفت: با وجود آن که کشورهای توسعه یافته توانستند میزان ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهند اما متاسفانه در کشور ما این عارضه از شیوع بالاتری برخوردار است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پایین بودن سن سکته های مغزی در کشور سبب شده است تا برنامه هایی از سوی وزارت بهداشت برای کاهش سکته در کشور به ویژه سکته حاد انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن سکته مغزی در کشور

کاهش سن سکته مغزی در کشور