مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1393 ساعت 16:102015-02-27پزشكي

تدوین دستورالعمل مداخله در رفتارهای خود آسیب دانشجویان


رییس دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار خودکشی امسال در بین دانشجویانی که در مقطع تحصیلات عالی مشغول هستند، - انگشت شمار بوده است.

مریم کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر 67 اداره مشاوره ای دانشجویی در معاونت های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حدود 320 روان شناس بالینی، مددکار اجتماعی و .

با همکاری 12 روان پزشک در حال فعالیت هستند تا بتوانند دانشجویان را در خصوص مباحث مختلف تحصیلی، ازدواج و اعتیاد راهنمایی کنند.

وی با اشاره به این مطلب، افزود: این مراکز با هدف تامین، حفظ و ارتقاء بهداشت روان دانشجویان تشکیل شده است تا بتوانند هدایت گر مناسبی برای دانشجویان باشند، از این رو این مراکز در راستای معرفی رفتارهای آسیب رسان فعالیت های چشم گیری دارند، چرا که رفتارهای آسیب رسان به خود جزو خط قرمزهای این مراکز به شمار می رود و توجه ویژه ای به این امر دارند.

کریمی با بیان اینکه دانشجویان سرمایه های ارزشمند جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در کشور در سال 91 هیچ گونه خودکشی در بین قشر تحصیل کرده گزارش نشده است که این آمار در سال های 92 و93 نیز بسیار انگشت شمار بوده است، از این رو دستورالعمل مداخله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین دستورالعمل مداخله در رفتارهای خود آسیب دانشجویان

تدوین دستورالعمل مداخله در رفتارهای خود آسیب دانشجویان