مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اسفند 1393 ساعت 06:352015-02-27سياسي

یک پژوهشگر جامعه شناسی: عدم اجرای صحیح حقوق شهروندی شهروند را بی تفاوت می کند


پژوهشگر جامعه شناسی کردستان با اشاره به اینکه حقوق شهروندی باید براساس تفسیری که تکثر و تنوع را به رسمیت می شناسد در جامعه ایجاد شود، گفت: در غیر این صورت بی تفاوتی شهروند را در پی دارد.

- " از سنندج، خالد توکلی پنج شنبه شب در همایش نقش وکلای دادگستری در حقوق شهروندی و گرامیداشت شصت و دومین سالگرد استقلال کانون های وکلای دادگستری کشور که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سال هاست در برنامه های مختلف اعلام شده که کردستان جزو سه استان امن کشور است اما وقتی می خواهیم در عمل وارد کار شویم یک نشریه منتشر کنیم یا یک ان جی او تاسیس کنیم با نگاه امنیتی با ما برخورد می شود و حقوق شهروندی به خودی خود مشکل ما را حل نمی کند و شهروند فعال و مسئول را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه بی تفاوتی به جامعه مدنی ضربه وارد می آورد، افزود: شاید فکر کنیم که حقوق شهروندی در زمینه یکسان سازی و هم رنگ کردن افراد جامعه و یک ملت کار می کند اما وقتی به عمق این مفهوم نظر بندازیم می بینیم که حقوق شهروندی مفهوم پیچیده ای دارد و حقوق شهروندی جزو مفاهیم خوشه ای است که مفهوم خاص ندارد و مجموعه ای از مفاهیم را در بردارد.

وی با بیان این سوالات که با حقوق شهروندی و تکثرگرایی و تنوع چه نسبتی می توان برقرار کرد و آیا می توان از حقوق اقلیت ها سخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پژوهشگر جامعه شناسی: عدم اجرای صحیح حقوق شهروندی شهروند را بی تفاوت می کند

یک پژوهشگر جامعه شناسی: عدم اجرای صحیح حقوق شهروندی شهروند را بی تفاوت می کند