مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1393 ساعت 00:102015-02-01سياسي

یادداشتی از دکتر سعدالله زارعی درسی در حوزه دیپلماسی با غرب


نامه ی اول بهمن رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاته خطاب به عموم جوانان در اروپا و آمریکا شمالی، از جنبه های مختلف شایسته ی بررسی است.

در این میان، - غرب که در قول و فعل مقامات اروپایی و آمریکایی معنا و مفهوم پیدا می کند، در عین آنکه از عناصر متعددی برخوردار است، موضوع واحدی هم به حساب می آید.

لااقل برای مسلمین و به خصوص ما ایرانیان وقتی از غرب سخن می گوییم، یک سلسله گزاره ها، نمادها و نمودهای مشخصی روبه رویمان گشوده می شود و ما آن ها را نامطلوب می یابیم.

بنابراین طبیعی است که به اجماع نسبی درباره ی آن برسیم و از این رو، اندیشمندان مسلمان و ایرانی مواضع نسبتاً یکسانی درباره ی آن پیدا می کنند.

تاریخ مسلمانان و از جمله مسلمانان اندیشمند ایرانی، شخصیت های نامداری را در طول یک صد سال اخیر، به یاد می آورد که غرب را همان گونه دیده اند که ما امروز می بینیم.

سید جمال الدین اسدآبادی، محمد اقبال لاهوری، محمد عبده، سید حسن مدرس، میرزای شیرازی، شهید بلخی، جلال آل احمد، سید ابوالقاسم کاشانی، سید مجتبی نواب صفوی، محمدعلی جناح، دکتر علی شریعتی، حضرت امام خمینی قدس سره و .

اگرچه هرکدام دارای مشرب فکری متفاوتی بوده اند، در عین حال، درباره ی چیستی غرب و عملکرد آن، دیدگاه نسبتاً نزدیکی با یکدیگر داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشتی از دکتر سعدالله زارعی درسی در حوزه دیپلماسی با غرب

یادداشتی از دکتر سعدالله زارعی درسی در حوزه دیپلماسی با غرب