مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 15:402015-02-01پزشكي

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران


کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، سکینه باجلان در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش لرستان، افزود: سرطان‎ها از مهمترین بیماری‎های غیرواگیر هستند که بار بیماری عمده‎ای را به جامعه تحمیل می‏ کنند.

وی اظهار کرد: سرطان دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل در کشورهای در حال توسعه است در حال حاضر سرطان عامل 12درصد مرگ و میر در سراسر جهان است.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر درایران است، تصریح کرد: سالانه بیش از 30000 نفر دراثر سرطان جان خود را ازدست می‎دهند، تخمین زده می‎شود هرسال در کشور بیش از 70000 مورد جدید سرطان اتفاق می‎افتد.

باجلان با بیان اینکه مصرف سیگار یکی از مهمترین عوامل خطر سرطان ریه است، اضافه کرد: مواجهه زودرس با دود سیگار مخصوصاً در کودکان و نوجوانان خطر سرطان ریه را چندین برابر افزایش می دهد.

وی گفت: تولید و تقویت برنامه‎های ملی کنترل سرطان، ایجاد شبکه‎های بین‎المللی برای کنترل سرطان، پیش‎بینی روش‎های سازمان‎دهی شده برای کشف زودرس سرطان، توسعه اصول هدایتی در مورد بیماری و بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران