مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 13:252015-02-01سياسي

تنها شهید 12 بهمن 1357 از دیار چهارمحال و بختیاری است


فرماندار شهرستان فارسان از نامگذاری 12 بهمن به نام این شهر به واسطه تنها شهید مبارزه با طاغوت در کشور در این روز در فارسان خبر داد.

- فیروز احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- با بیان اینکه شهر فارسان تنها شهر کشور است که در روز 12 بهمن یک شهید و یک جانباز تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهید قربانعلی داوودی و جانباز علی بابا رضایی، تنها شهید مبارزه با طاغوت در کشور در روز 12 بهمن ماه هستند.

وی افزود: شهید قربانعلی داوودی متولد سال 1308 از اهالی شهر فارسان بود که در تاریخ 12 بهمن ماه 1357 در سن 49 سالگی توسط سرسپردگان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

به گفته وی، در روز 12 بهمن ماه سال 57 مصادف با ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران در راهپیمایی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود به عنوان یکی از عوامل اصلی راهپیمایی شرکت می کند که در مسیر حرکت از مسجد جامع فارسان به سمت سه راهی باباحیدر در حین راهپیمایی، چماقداران رژیم شاهنشاهی و ضد انقلابیون به تظاهرکنندگان حمله ور شدند که در این میان عده ای زخمی و عده ای هم فرار کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: شهید داوودی بر اثر ضرباتی که سرسپردگان رژیم طاغوت برسرش وارد کردند، دچار آسیب مغزی شده و بعد از انتقال به بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان دعوت حق را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها شهید 12 بهمن 1357 از دیار چهارمحال و بختیاری است

تنها شهید 12 بهمن 1357 از دیار چهارمحال و بختیاری است