مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 13:102015-02-01پزشكي

آزمایش موفق «واکسن جدید تب برفکی روغنی» ساخت محققان کشور در فاز مطالعات بالینی


رییس آزمایشگاه های تشخیص بیماری تب برفکی و ویروس بذر موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی گفت: با توجه به نیاز کشور به واکسن تب برفکی روغنی و ظرفیت محدود ما در صورت بهینه کردن خط تولید، - افزون بر نیاز کشور توانایی صادرات خواهیم داشت که موجب ارزآوری خوبی برای کشور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، دکتر اکبر خراسانی، رییس آزمایشگاه های تشخیص بیماری تب برفکی و ویروس بذر موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی اظهار کرد: بیماری تب برفکی از خطرناکترین بیماری های واگیر دام است، مشاهده این بیماری در یک منطقه به مفهوم امکان سرایت بیماری به تمام دامداری های آن منطقه است، زیرا این بیماری ویروسی است و از طریق هوا نیز منتقل می شود.

وی با اشاره به تاریخچه تولید واکسن تب برفکی گفت: این بیماری از سال های دور در ایران وجود داشته است.

از سال 1334 نمونه هایی از تب برفکی از قریه حصارک به آزمایشگاه رفرانس جهانی فرستاده می شود و از همان سال ها موسسه رازی وظیفه مبارزه با این بیماری را عهده دار می شود.

خراسانی تصریح کرد: طی سال های 1339 زنده یاد دکتر آمغی پس از فراگیری آموزش هایی از فرانسه به ایران بازمی گردد و آزمایشگاه تب برفکی را راه اندازی می کند و در ادامه واکسن تب برفکی تولید می شود، در سال 1350 تولید روی سلول لاین می رود و سیستم فرمانتوری رونق می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش موفق «واکسن جدید تب برفکی روغنی» ساخت محققان کشور در فاز مطالعات بالینی

آزمایش موفق «واکسن جدید تب برفکی روغنی» ساخت محققان کشور در فاز مطالعات بالینی