مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 05:502015-02-01پزشكي

گوجه و کبابی که نباید خورده شوند!


در یک عصر سرد و دل انگیز زمستانی خوردن نان و کباب داغ با چند گوجه و فلفل کبابی حسابی می چسبد، اما سوال اینجاست اگر هنگام کباب کردن، قسمت هایی از گوجه فرنگی، - فلفل یا کباب بسوزد آیا مصرف این قسمت ها می تواند برای سلامت زیانی داشته باشد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، اغلب متخصصان علوم غذایی کبابی کردن را یکی از روش های پخت سالم مواد غذایی می دانند، اما در مقابل اتفاق نظر دارند اگر این شیوه پخت به درستی انجام نشود به همان اندازه می تواند تهدیدکننده سلامت باشد.

بیشتر خانواده ها بر این باورند که اگر قسمت هایی از گوجه فرنگی، فلفل سبز یا قارچ در مجاورت با شعله های آتش بسوزد و سیاه شود چون در گروه سبزیجاتند خوردنشان مضر نیست.

غافل از این که خوردن قسمت های سوخته این سبزیجات مانند مصرف قسمت های سوخته نان و گوشت می تواند برای بدن بخصوص کبد مضر باشد.

در نتیجه توصیه بر آن است که در زمان مصرف، قسمت های سوخته را جدا کنید.

البته این را هم بدانید اگر میزان حرارت دهی به سبزیجات در حد ملایم باشد، نه تنها قابلیت هضم سبزی ها بیشتر می شود، بلکه رنگدانه های آنتی اکسیدانی موجود در فلفل و گوجه فرنگی کبابی عملکرد بهتر و بیشتری در بدن داشته و پروتیین های قارچ قابل جذب تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوجه و کبابی که نباید خورده شوند!

گوجه و کبابی که نباید خورده شوند!