مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1393 ساعت 02:252015-01-31بين الملل

همکاری چین و آفریقا در بخش های مختلف رو به افزایش است


چین و آفریقا در حال توسعه همکاری در بخش های مختلف برپایه منافع دوجانبه هستند و مقامات آفریقایی مدارکی مستند را در این زمینه ارائه و از این مسئله استقبال کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از آدیس آبابا ، توسعه زیرساخت که از مسائل کلیدی در تقویت اقتصاد آفریقا به شمار می رود یکی از بخش هایی است که همکاری چین و آفریقا بر آن متمرکز است.

همچنین اعلام شده است چین با حمایت اضطراری خود ازجمله در زمینه مقابله با بیماری ابولا و همچنین در تلاش ها برای تقویت صلح و امنیت توانسته است در توسعه کلی قاره آفریقا مشارکت داشته باشد.

چین در حال اجرای طرح های زیرساخت در آفریقاست و یکی از آنها به یادداشت تفاهمی مربوط می شود که اخیرا بین چین و اتحادیه آفریقا درخصوص همکاری در سه شبکه مهم زیرساخت ، خط آهن سریع السیر ، هوانوردی ، جاده سازی و همچنین صنعتی سازی آفریقا امضا شده است.

انکوسازانا دلامینی زوما رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا روز سه شنبه در مراسم امضا این یادداشت تفاهم به همراه جانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین گفت روابط چین و آفریقا و همکاری دو طرف به ویژه در بخش زیرساخت سرعت گرفته است.

دلامینی زوما افزود همکاری بین آفریقا و چین در سطوح مختلف و ابعاد مختلف رو به گسترش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری چین و آفریقا در بخش های مختلف رو به افزایش است

همکاری چین و آفریقا در بخش های مختلف رو به افزایش است