مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 15:352015-01-31اجتماعي

خطر انقراض در بیخ گوش خانواده چتریان و شورپسند


معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به تنوع گونه های گیاهی در این استان به در خطر انقراض بودن برخی از این گونه ها اشاره کرد و گفت: - خانواده گونه های چتریان و گیاهان شور بیش از هر گونه گیاهی دیگری در خطر انقراض قرار دارند.

بهرامعلی ظاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، گونه های گیاهی نظیر آنغوزه و باریجه و.

از مهم ترین گونه های این خانواده در خطر انقراض اند، هم چنین گونه هایی نظیر گون گچی نیز با خطراتی روبرو هستند.

وی، با اشاره به وسعت استان و تنوع موجود در گونه های گیاهی این استان تصریح کرد: در حال حاضر افزون بر 650 گونه گیاهی در این استان زیست دارند.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان به وقوع خشکسالی های پی در پی در این استان اشاره و اظهار کرد: بیشترین تاثیر خشکسالی سالیانه بر روی گیاهان یکساله و علوفه ای بوده است که این گیاهان نیز ارتباط مستقیمی با تعلیف و چرای گونه های جانوری و خصوصا گیاهخواران دارند، لذا خشکسالی ها نه تنها تاثیر سویی بر گیاهان داشته بلکه به طور غیرمستقیم گونه های جانوری را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: جدای از تهدیدات ناشی از وقوع خشکسالی، گونه های گیاهی با تهدیدات دیگری نظیر آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی نیز روبرو هستند که این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض در بیخ گوش خانواده چتریان و شورپسند

خطر انقراض در بیخ گوش خانواده چتریان و شورپسند