مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 13:062015-01-31دانش

کسب رتبه ششم دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان دانشگاه های جهان اسلام


طبق جدیدترین گزارش ISC، دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای جهان اسلام در صدر دانشگاههای علوم پزشکی کشورهای اسلامی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بیش از 320 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی برتر در سطح کشورهای اسلامی را رتبه بندی کرده است.

شاخص های مورد استفاده در این نظام با سیاست های کلان علم و فناوری انطباق داشته و علاوه بر در نظر گرفتن نیازهای بومی کشور، مرجعیت علمی در بین کشورهای اسلامی و جهان را نیز در بر گرفته است.

رتبه بندی دانشگاه های کشورهای اسلامی از چهار معیار اصلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، تولید علم و فعالیت های اقتصادی تشکیل شده که با نظام رتبه بندی قبلی در پایگاه استنادی علوم جهان کاملاً متفاوت است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تمامی اطلاعات برای محاسبه جایگاه هر دانشگاه را از پایگاه های معتبر بین المللی استخراج کرده است.

براساس این گزارش، بیش از نیمی از دانشگاه های برتر در جهان اسلام متعلق به ایران و ترکیه است و دانشگاه علوم پزشکی تهران طبق این رتبه بندی حائز رتبه ششم در میان دانشگاه های جهان اسلام است.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب رتبه ششم دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان دانشگاه های جهان اسلام

کسب رتبه ششم دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان دانشگاه های جهان اسلام