مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 11:502015-01-31پزشكي

14 نکته برای خواب بدون استرس


مطالعات نشان دادند افرادی که استرس دارند نسبت به دیگران بیشتر از بی خوابی مزمن رنج می برند اما راه حل هایی برای خواب بدون استرس وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نتایج یک مطالعه در مؤسسه بهداشت فنلاند نشان داد حوادث استرس زا دو برابر بیشتر باعث بی خوابی های مزمن می شوند اما راه حل هایی وجود دارد که می تواند به بی خوابی خاتمه دهد.

Hymie Anisman پروفسور علوم اعصاب در کانادا، پژوهشگر در عصب شناسی رفتاری از دانشگاه کارلتون و نویسنده کتاب معرفی استرس و سلامت گفت: بیماری هایی وجود دارند که می توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم روی سلامت بدن و سیستم ایمنی بدن اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: استرس بر سیستم بیولوژیکی مانند هورمون ها، انتقال دهنده های عصبی، سیستم ایمنی بدن و عوامل رشد تأثیر می گذارد و زمانی که شخص استرس دارد این سیستم ها برای مقابله با استرس فعال می شوند.

1- شیر حاوی تریپتوفان است، ماده ای که موجب ترویج خواب می شود، اگر شیر گرم را با عسل مخلوط کنید کمک می کند به آرامی به خواب بروید.

2- آلین بورفورد ماسون بیولوژیست سلولی و نویسنده کتاب خوب غذا بخورید تا در پیری سالم بمانید ، گفت: زمانی که استرس دارید ویتامین C، ویتامین B، منیزیم و تیروزین (اسید آمینه ضروری برای تولید دوپامین) به سرعت از بین می روند و بهتر است فرد مکمل ها و یک رژیم غذای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 نکته برای خواب بدون استرس

14 نکته برای خواب بدون استرس