مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 10:212015-01-31اقتصادي

برخی دخالت ها عامل گرانی پرتقال


در شرایطی که وزارت جهاد کشاورزی برخی دخالت های بی جای دولتی را عامل گرانی پرتقال می داند، قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز معتقد است: برخی دخالت ها دولت در تعیین قیمت و خرید پرتقال باعث افزایش قیمت بی رویه آن می شود.

- عنایت الله بیابانی - رییس اتحادیه مرکب کاران - در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وقتی که دولت در ذخیره سازی مستقیما دخالت می کند و قیمت خرید آن را از بازار 3000 تومان و حدود این قیمت اعلام می کند، خود باعث گرانی قیمت و ذخیره سازی بیشتر توسط مردم برای سود بیشتر در شب عید می شود.

وی افزود: در سال های گذشته ذخیره سازی شب عید در اختیار شرکت تعاونی باغداران استان مازندران بود که قیمت مرکبات توسط اعضای این شرکت که اکثرا تولیدکننده بودند آنالیز می شد و با تعیین سود منطقی ذخیره سازی این کار انجام می شد.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز خاطر نشان کرد: در سال های گذشته به دلیل این که ذخیره سازی برای شب عید در اختیار بخش خصوصی بود، همه فعالان این بخش با یکدیگر رقابت می کردند اما امسال سازمان تعاونی روستایی برای خرید پرتقال اعلام کرد هر کیلو پرتقال را 3000 تومان برای ذخیره سازی شب عید خریداری می کند که همین مساله عامل گرانی مرکبات شد، در حالی که براساس هزینه های تولید قیمت منطقی برای هر کیلوگرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی دخالت ها عامل گرانی پرتقال

برخی دخالت ها عامل گرانی پرتقال