مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 09:412015-01-31اجتماعي

لقب «معصومه» حکایت از عصمت بانوی کرامت دارد/ زیارتی که پاداش بهشت دارد


دهم ربیع الثانی سالروز وفات بانویی است که لقب عصمت خود را از برادرش امام رضا(ع) هدیه گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، دهم ربیع الثانی سال 201 هجری قمری است و بهار جوانی حضرت معصومه (س) را خزانی نابهنگام فراگرفته است، و مردم قم در سوگ این بانو اشک می ریزند.

از روز 23 ربیع الاول که کریمه اهل بیت(ع) وارد شهر قم شده بودند، دردهای توأمان ر هایشان نمی ساخت؛ گاه به دیدار نافرجام برادر می اندیشیدند و گاه برای شهادت یاران و همراهانشان می گریستند.

17 روز، چه روزهای تلخ و شیرینی که شیرینی اش از شور و شوق نگاه شیعیان قم می تراوید و تلخی اش از رنج و بیماری بانو آکنده بود؛ 17 روز شکیبایی زهرایی اش(س) را به تماشا نشست و برای دیدار تبارش، ثانیه شماری کرد.

اینک دهم بیع الثانی سال 201 هجری قمری است و بهار جوانی حضرت معصومه(س) را خزانی نابهنگام فراگرفته است؛ گویی سکوت بیت الاحزان به فضای عارفانهٔ بیت النّور، سرایت کرده است.

اقامت حضرت معصومه(س) در قمحجت الاسلام محمدرضا کریمی والا، عضو هیئت علمی دانشگاه قم در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مدارک متعددی وجود دارد که حضرت معصومه(س) در سال 201 هجری قمری در قم، وفات نموده، اظهار داشت: برخی منابع تاریخی وفات حضرت معصومه(س) را دهم ربیع الثانی و برخی دیگر نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لقب «معصومه» حکایت از عصمت بانوی کرامت دارد/ زیارتی که پاداش بهشت دارد

لقب «معصومه» حکایت از عصمت بانوی کرامت دارد/ زیارتی که پاداش بهشت دارد