مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 09:112015-01-31دانش

پایگاه ایران در قطب جنوب؟


موضوع ایجاد پایگاه تحقیقاتی ایران در قطب جنوب، اگر چه از حدود 6 سال پیش به طور جدی مطرح شده، اما این طرح به واقع از حدود 20 سال پیش در کشور مطرح بوده است، - طرحی ملی که تا به امروز با وجود اهمیت از جنبه های مختلف علمی، اقتصادی، راهبردی، استراتژیک و نیز افزایش اقتدار ملی، هنوز عملیاتی نشده و همچنان روی کاغذ باقی مانده است.

این در حالی است که در حال حاضر کشور های متعددی در دنیا و حتی منطقه خاورمیانه به نحوی حریصانه در حال توسعه برنامه های حضور خود در جنوبگان هستند تا از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببرند.

این طرح به طور جدی از حدود 6 سال پیش از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی به وزارت علوم ارائه شد تا پس از تایید و طی مراحل قانونی برای تصویب نهایی وتامین اعتبار مورد نیاز به هیئت دولت ارائه شود حال آن که قرار گرفتن این طرح در گیرو دار بوروکراسی اداری ، مانع از آن شده است که ایران نیز در کنار 31 کشور جهان که در جنوبگان صاحب پایگاه های تحقیقاتی هستند ، بتواند از ظرفیت های تحقیقاتی مهم وبی نظیر این منطقه بهره برداری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان با این مقدمه در ادامه مینویسد: اهمیت ایجاد پایگاه تحقیقاتی ایران در جنوبگان جنوبگان سرزمین پهناوری است که وسعت آن از قاره اروپا بیشتر است وسرشار از منابع نفت وگاز وفلزات گرانبها وکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه ایران در قطب جنوب؟

پایگاه ایران در قطب جنوب؟