مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1393 ساعت 05:352015-01-31اقتصادي

مسابقه کشورهای عربی برای خرید گاز از ایران


ایران با افزایش تولید گاز پارس جنوبی کشورهای عربی خلیج فارس و اروپایی را به عنوان دو اولویت صادرات گاز پس از لغو تحریم ها در دستور کار قرار داده است که هند فعلا در اولویت برنامه صدور گاز قرار ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو ، مسئولان صنعت گاز کشور هر چند از مثبت بودن تراز تجارت گاز ایران در سال 2014 میلادی خبر می دهند اما با واردات به طور متوسط روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان و صادرات همین اندازه گاز به ترکیه، تراز مثبت تجارت گاز کشور را به شدت متزلزل کرده است.

بر این اساس همزمان با ادامه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 بر سر مسائل هسته ای، چانه زنی های گازی ایران با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و حتی مشتریان اروپایی برای امضای قراردادهای صادرات گاز طبیعی آغاز شده است.

در شرایط فعلی مهمترین چالش پیش روی برای امضای قراردادهای جدید فروش گاز پس از تحریم های بین المللی پایین بودن تولید گاز طبیعی است به طوری که با توجه به افزایش تعداد مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی سهم ناچیزی برای فروش گاز به مشتریان بین المللی باقی می ماند.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی نفت نشان می دهد برای زمستان سال جاری با بهره برداری بخش هایی از طرح توسعه فاز 12، 15 تا 18 پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسابقه کشورهای عربی برای خرید گاز از ایران

مسابقه کشورهای عربی برای خرید گاز از ایران