مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1393 ساعت 15:202015-01-30بين الملل

دیده بان حقوق بشر:وهابیت سعودی پایه اصلی ایدئولوژی داعش است


سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد وهابیت سعودی پایه اصلی ایدئولوژی گروه تروریستی داعش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی به نقل از پایگاه خبری وطن ، کنت روث مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: ایدئولوژی وهابیت باعث شکل گیری داعش شد.

روث اخوان المسلمین را خطری برای موجودیت عربستان سعودی توصیف کرد و هشدار داد اجازه دادن به عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر برای نابود کردن کامل اخوان المسلمین راهی را جز داعش برای طرفداران اسلام سیاسی باقی نخواهد گذاشت.

وی پیشنهاد کرد غرب روسیه و ایران بشار اسد رییس جمهور سوریه را زیر فشار قرار دهند تا ارتش این کشور استفاده از بشکه های مواد منفجره را متوقف کند.

المدنیین.

مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر گفت: اگر به ایدئولوژی وهابیت سعودی نگاه کنید درک خواهید کرد که این ایدئولوژی پایه اصلی شکل گیری گروه هایی مانند داعش است.

درست است که داعش فراتر از آنچه سعودیها می خواهند عمل می کند، اما از نظر ایدئولوژی خطرناک وهابیت، حقوق بشر هیچ جایگاهی ندارد.

کنت روث افزود: اخوان المسلمین طرفدار اسلام سیاسی در چارچوب برگزاری انتخابات است که این خط مشی برای عربستان سعودی هولناک است، زیرا سران رژیم سعودی تلاش می کنند به نام دین اسلام حکومت کنند اما جرات برگزاری هیچ انتخاباتی را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر:وهابیت سعودی پایه اصلی ایدئولوژی داعش است

دیده بان حقوق بشر:وهابیت سعودی پایه اصلی ایدئولوژی داعش است