مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1393 ساعت 03:202015-01-29سياسي

بررسی بودجه 94 نظام سلامت/ابهام در تامین اعتبارات وزارت بهداشت


عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، در مورد بودجه حوزه سلامت در سال آینده و ابهاماتی که در ارتباط با محل تامین اعتبارات و درآمدهای وزارت بهداشت وجود دارد، - توضیحاتی ارائه داد.

دکتر داریوش طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: در یک نگاه با توجه به سهم 25 درصدی بهداشت و درمان در بودجه تصویب شده در کمیسیون تلفیق، می توان بیشترین سهم را برای حوزه سلامت در بودجه سال آینده متصور شد.

اما خبرها حکایت از آن دارد که تنها حدود یک سوم از رقمی که برای بودجه حوزه سلامت منظور شده، از محل بودجه عمومی کشور است و مابقی آن باید از درآمدهای وزارت بهداشت تامین گردد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت آن است که هرچند کمیسیون های مجلس و نهایتا کمیسیون تلفیق، بودجه سلامت کشور را نسبت به بودجه پیشنهادی دولت رشد خوبی داده و آن را به حدود 52 هزار میلیارد رسانده اند، اما همچنان بودجه سلامت به لحاظ تامین از "منابع عمومی" در رتبه چهارم در میان دستگاه های کشور قرار دارد و حدود 75 درصد از آن باید توسط درآمدهای وزارت بهداشت تامین گردد.

رییس نظام پزشکی تاکستان تاکید کرد: در سال آینده وزارت بهداشت صرفا در صورتی خواهد توانست به تکالیف، وظایف و ماموریت های قانونی اش عمل نماید که این بودجه محقق گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی بودجه 94 نظام سلامت/ابهام در تامین اعتبارات وزارت بهداشت

بررسی بودجه 94 نظام سلامت/ابهام در تامین اعتبارات وزارت بهداشت