مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 بهمن 1393 ساعت 01:552015-01-29بين الملل

آینده عربستان پس از انتقال قدرت؛ نزاع برسر قدرت از درون و برون


مرگ عبد الله بن عبد العزیز و به قدرت رسیدن سلمان بن عبد العزیز در کنار عزل و نصب های صورت گرفته در خاندان سعودی تاثیری انکار ناپذیر بر سیاست های این کشور در عرصه های داخلی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین المللی در مقاله ای به قلم مصطفی اللباد به بررسی تغییر و تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی پس از انتقال قدرت در عربستان سعودی می پردازد.

السفیر در این باره می نویسد: با مرگ عبد الله بن عبد العزیز ، پادشاه سعودی در سن 91 سالگی، عربستان سعودی از زمان تاسیس خود در سال 1932 میلادی تاکنون در برابر مرحله جدیدی از تاریخ خود قرار می گیرد.

اهمیت بی مانند منطقه ای و بین المللی کشور عربستان سعودی در این امر نهفته است که این کشور بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان و پنجمین کشور دارای بیشترین ذخایر نفتی در دنیا بشمار می آید و این موجب می شود، تاثیر بسزایی بر بازارهای بین المللی نفت داشته باشد.

صرف نظر از نفت، وجود مقدسات اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره به کشور عربستان جایگاه و بُعد روحی و معنوی ویژه ای نزد مسلمانان می دهد.

همچنین هدایت و رهبری یکی از محورهای نزاع و درگیری در منطقه و نفوذ آن در عرصه منطقه ای به این کشور قدرتی بخشیده که هرگونه تغییر و تحولی در عربستان مورد توجه کشورهای بزرگ جهان و منطقه قرار گیرد، چون این کشورها از میزان تاثیرگذاری عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده عربستان پس از انتقال قدرت؛ نزاع برسر قدرت از درون و برون

آینده عربستان پس از انتقال قدرت؛ نزاع برسر قدرت از درون و برون